January 13, 2015

Pai loodusele / Takjajuureõli juustele ja näomask orgaanilise oliiviõliga

Blogipostitustes nimega "Pai loodusele" hakkavad olema lühikokkuvõtted ja tutvustused minu koduses buduaaris leiduvatest looduskosmeetika potsikutest-purgikestest. Kindlasti ei ole kõik siin kajastatav 100% orgaaniline ja puhas öko, vaid nendes postitustes leidub kindlasti ka neid tooteid, mis sinnapoole vähemalt pürgivad. 

Ühel päeval dušši alla suundudes avastasin, et mul on tükiks ajaks hooletusse jäänud üks pudelike takjajuureõli viimaste tilgakestega ning täiesti tahtmatult unustusse vajunud vana lemmik, näomask oliiviõliga. Mõeldud-tehtud, saidki mõlemad tooted korraga taas kasutusse võetud! Vabandan piltide valgustuse ja tausta pärast, aga need said sõna otseses mõttes tehtud vahetult enne pessu hüppamist õhtusel ajal vannitoas.


Vasakul pool on Green Pharmacy takjajuureõli juuste väljalangemise vastu (100 ml). Pudel tegelikult pärineb mu õelt, kes kunagi selle endale soetas ning mille mina siis sujuvalt ise kasutusse võtsin, kui ta selle vanemate juures unustusse oli jätnud. Aitäh, õeraas! Pudelil on õli enda kohta kirjas nii: "Naturaalne takjajuureõli toidab ja tugevdab keratiini struktuuri juustes ja juuksejuurtes. Juukseõli ergutab juuste kasvu, on põletikuvastase toimega ja võitleb kõõmaga. Osjaekstrakt on looduslik toimeaine, mis võitleb juuste väljalangemise ja kõõmaga. Tulemuseks on tihedamad, tugevamad ja säravamad juuksed." 

Hakkasin seda kasutama just sügis-talvisel ajal, kui on loomulik juuste vahetumise periood ning kõik kohad olid juuksekarvu täis. Teate küll seda tunnet, kui kammimise tulemuseks on lahtised juuksekarvad kammil, riietel, mööblil ja põrandal ning sul on tunne, et no nüüd jääd küll kiilakaks! Sellistel puhkudel avastan ma alati kõiksugused õlid ja maskid, mis justkui võluväel peaks mu juuksed vohama panema. Tõsiasi on aga see, et üleöö ei juhtu kahjuks midagi.

Pudelil on kirjas, et soe õli tuleb masseerida peanahka, lasta toimida 20-30 minutit (!!!), seejärel peab pead pesema šampooniga ja hooldama palsamiga. Soovituslik on kasutada 1-2 korda nädalas, aga ma ei ole vist küll kunagi sellist mässamist kahel korral nädalas viitsinud läbi teha. Esiteks juba see, et õli peab olema soe. Okei, olen täpselt suuremasse kruusi mahtuva pudelikese pannud ca 70-80 kraadisesse vette ning selle sinna jätnud mõneks ajaks. Soe õli on peanahale kandes küll mõnus, aga kui see jahtuma hakkab, paneb see väiksed külmavärinad mööda selgroogu üles ja alla maratoni jooksma. Ning siis muidugi see 20-30 minuti asi. Ilmselgelt ei saa seda õli kasutada hommikuse dušši eel enne tööle minekut, sest kui tööle peab jõudma kell 7 ja tavaliselt tuleb voodist välja tulla mul ca kell 6, siis no way, et ma hakkan tõusma kell 5/pool 5 selleks, et õli soendada ja siis see endale pähe masseerida ning siis sellega pool tundi istuda ning siis seda kaks korda šampooniga enda juustest välja pesta. Ma olen selleks lihtsalt liiga laisk :)

Nähtavasti seepärast, et ei ole seda õli regulaarselt järjest kasutanud ning mu söömisharjumused ja aastaajad vahetuvad nii kiiresti, ei olegi ma aru saanud, kas see õli aitab mu juustel paremini peas püsida või on selle taga muid põhjuseid. Üks on aga kindel - igasugune õli niisutab kindlasti just talvisel ajal juukseid ja peanahka ning see ei saa mitte kuidagi halvasti mõjuda :) Olgu selleks siis takjajuureõli, oliiviõli või kookosõli.

Paremal on Dr. Organic looduslik näomask Virgin Olive Oil (125 ml). Mask sai valitud kunagi Tartu Kaubamajast enne ühist sõbrannadega veedetud sushi ja kehapoputuse-sauna õhtut. Et oleks ikka, millega poputada. Ja kui aus olla, siis see on üks nendest toodetest, mille lihtsalt ostukorvi lennutamisega sain endale totaalse uue lemmiku!

Helerohelistes toonides tuubi peale on kirjutatud nii: "Extra virgin oliiviõli on hinnatud nahka toitvate ja sügavalt niisutavate omaduste ning antioksüdantide arvukuse poolest.
See tõhus näomask on rikas tänu bioaktiivsetele, looduslikele ja orgaanilistele koostisainetele. Nautige puhast, taastatud ja niisutatud nahka! Bioloogiliselt aktiivsed, looduslikud ja orgaanilised koostisained: oliiviõli, aaloe lehtede mahl, viinamarja lehtede ekstrakt, taimne ekstrakt liivatee lehtedest, apteegitilli lehtede ekstrakt." Ning oh kui sametpehmeks ning niisutatuks see mu näonaha teeb!
Kasutada tuleb maski soovituslikult 2 korda nädalas. Heledat savi meenutav mask tuleb kanda näole, välja arvatud silmade ja suu ümbrusele. Lasta ca 10 minutit kuivada ja loputada sooja veega või eemaldada niiske rätikuga. Olen leidnud, et kuna mask tõepoolest on sügavniisutav, siis kaks korda nädalas pole ma maski kasutamise jaoks vajadust leidnud. Enamasti olen kasutanud seda saunas käies või nädalavahetusel enne dušši all mõnulemist. Kuna mask on üsna tiheda, savise konsistentsiga, siis kuivanud maski mahaloputamise jaoks peab veidi aega, kannatust ja jooksvat vett varuma, kuna see ei taha hästi maha tulla ning on veega hõõrudes üsna libe.
Aga kui see suur töö ja raske vaev on selja taha jäänud, siis uskuge mind - te ei kahetse selle maski kasutamist! Uskumatu, kui mõnusalt pehmeks üks mask võib näonaha teha. Kui tavaliselt pärast teiste maskide kasutamist jääb nahk kuivamisel ikkagi kiskuma, siis pärast selle maski kasutamist olen loobunud ka päeva- või öökreemist. Ja see on juba suur asi! Võib vist isegi öelda, et see mask on mu kõige lemmikum, ka paljukiidetud Vestige Verdant näomaski ees, kui hakata TOP'i koostama. Ootan juba huviga võimalust, et ka teisi Dr. Organic'i tooteid proovida.
Ning siis siin teile ka üks väike pre-shower pildike õlipeast ja savinäost, kus olengi neid samu tooteid katsetamas :)

No comments :

Post a Comment