August 21, 2014

Astelpaju saagid

Seekord ei taha ma puudrist, ei pintslist,
maskist, ei lauvärvist laulda.
Laulan vaid sellest, mis kõikidest parem,
kõikidest kõige maitsvam.



Astelpaju


www.alkeemia.ee
Sattusin sellel nädalavahetusel Põlva lähistel peetud üheksandale Ökofestivalile, mis on mõeldud  kõigile, "kellele on südamelähedane loodusega samas rütmis elamine, puhas toit ning nutikad lahendused koduses majapidamises." Ning kui aus olen, siis see oli kõige lahedam ning huvitavamate toodetega laat, kus ma siiani käinud olen. Kõik, mida pakuti, oli öko, enamasti eestimaine ning oi kui põnev ja ka maitsev!

Ei suutnud minagi sealt tühjade kätega lahkuda. Minu jaoks üheks kõige lemmikumaks letiks oli Villagu talu lett, kus pakuti erinevaid astelpaju tooteid. Sealhulgas siis astelpaju mesi, astelpaju tee, astelpaju jahu, astelpaju siirup jne. Mina lahkusin leti juurest kõigepealt ühe väikese purgi astelpaju jahuga ning ühe pudeli astelpaju siirupiga. Kuid olles laadal veel tunnike ringi kõmpinud, hakkas mu süda valutama ning pidin endale ühe pudelikese seda imemaitsvat siirupit veel ostma.

Oota, et miks ma üldse astelpajust ilublogis rääkima hakkasin? Aga sellepärast (kui klišeena see ka kõlada ei või), et välimine ilu algab ju sisemisest ilust. Ning kuna astelpajud on teada-tuntud vitamiinipommid ning immuunsussüsteemi ergutajad, siis miks mitte? Teate ju küll, kui halb ja kole on haigena olla - nahk on kahvatu, silmade all on kotid, kõik poorid on umbes ning otsa ees on palavikuga higimull. Kes siis sellisena end küll ilusana tunda saab, isegi sentimeetrise meigikihi all? Sellepärast teengi praegu väikestviisi promotööd, et te kõik suure sügise ja talve saabudes ei unustaks igasuguseid värvilisi marjukesi ja juurikaid ja muid häid asju süüa, et kevadel ka veel terve püsida (ning ka muidugi ilus!) :)


Astelpaju jahuga olin sõber juba alates eelmisest suvest, mil ma esimest korda sellise väikse purgikese ema käest sain. Olen suur hommikupudru fänn ning teadsin, et see jahu saab kindlasti mu igahommikuseks kaaslaseks. Astelpajujahu ongi tegelikult kuivatatud-purustatud astelpaju marjad, milles on aga säilinud vitamiinid ja beetakaroteen ning on väga kiudaineterikas! Lisaks putrudele saab seda kasutada näiteks kohupiima või jogurti sees, mina olen lisanud ka küpsetiste taignale (annab mõnusa oranžika värvuse).



Astelpaju toorsiirup on minu jaoks aga midagi uut. Laadal pakuti juba siirupist tehtud jooki ka maitsta ja see oli armastus esimesest silmapilgust. Kõigile ei pruugi astelpaju hapukas maitse meeldida, kuid mina ei ole üks neist. Sellepärast pidingi kaks pudelit ostma - see ju lausa maitseb hästi ja on tervislik samal ajal :) Laadal räägiti mulle, et siirupi enda säilivusaeg on umbes kuu aega lahtise pudelina külmkapis, aga kui tahta hoida seda hilisemaks talveks, siis saab pista pudeli ka sügavkülma ja siis seda pärast manustada (pildil võib-olla pole hästi aru saada, aga kõige tagumine pudel oligi photoshooti jaoks mul sügavkülmast välja võetud).

Minu astelpajumaiused on Villagu talu toodetud (villagu.ee) ning müügipunktide kohta saate täpsemat infot nende kodulehelt. Samuti on Eestis kuulsust kogunud ka Tervix'i tooted (tervix.ee), mida on leida ka suurematest kauplustest üle Eesti!

* * *

Luban, et mu blogist ei saa nüüd järsku toidublogi! :D Tahtsin teiega lihtsalt oma vaimustust jagada. Ning miks mitte teha näiteks astelpajujahust endale näomaske? ;)

Päikest!

No comments :

Post a Comment